2 wyniki
Książka
W koszyku
Każda/y z nas przeczytał kiedyś w social mediach coś, co zabolało. W internecie można znaleźć pełno przykładów ogromnej presji, którą kobiety wywierają na siebie nawzajem. To było inspiracją do stworzenia książki, która zgłębia temat presji i hejtu w internecie. Za pomocą wypowiedzi twórczyń oraz ekspertek i ekspertów z dziedzin psychologii, socjologii i historii “Nie obraź się, ale” bada, skąd bierze się presja, jak powstają wygórowane oczekiwania, jak hejt wpływa na jego odbiorców i jak sobie z nim radzić. Rozmowy i eseje przeplatają się z prawdziwymi komentarzami pełnymi niechcianych porad i negatywnych opinii. To książka dla tych, którzy doświadczyli lub doświadczają presji, ale także dla tych, którzy ją wywierają na innych. Dla hejtowanych i hejtujących, ale również tych, którzy przyglądają się z boku. Dla każdej i każdego z nas korzystających na co dzień z social media. [nota wydawcy]
źródło okł.: https://www.herbooks.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Praszka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowość od: 10.05.2024
Zdrowy język : dla lekarza, dla pacjenta / Jerzy Bralczyk, Artur Mamcarz. - Wydanie I. - Warszawa : PWN : PZWL, 2023. - 336 stron : ilustracje, portrety ; 22 cm.
Każdemu, nawet lekarzowi, zdarza się być pacjentem. Ale czy każdy potrafi opowiedzieć o swoim problemie ze zdrowiem tak, aby lekarz dobrze go zrozumiał i dzięki temu postawił właściwą diagnozę, a potem dokonał wyboru właściwej terapii? Czy każdy lekarz potrafi dowiedzieć się od swojego pacjenta tego, co ważne dla jego zdrowia? Co służy prawdziwemu porozumieniu między pacjentem a lekarzem? Kluczowy jest język, którego używamy. Słowo ma bowiem wielką siłę, a sama rozmowa może mieć działanie terapeutyczne. Zdrowie jest obecne w wielu powiedzeniach, przysłowiach, życzeniach i codziennych zwrotach i jest jedną z najwyżej cenionych wartości. Ale czy dobrze je rozumiemy i potrafimy o nim rozmawiać? – Warto to sobie uświadomić. O języku medycyny, jakim posługują się lekarze i pacjenci, rozmawiają językoznawca – prof. Jerzy Bralczyk oraz lekarz – prof. Artur Mamcarz. Mówią oni o pochodzeniu słów związanych ze zdrowiem, o tym, jak zmieniał się ich wydźwięk oraz jakie jest ich obecne znaczenie. Zastanawiają się wspólnie, jaki powinien być język środowiska medycznego, aby porozumienie z pacjentem było rzeczywiste, a nie pozorne i aby jego efektem było bezpieczne i skuteczne leczenie. Prof. J. Bralczyk występuje tu w podwójnej roli: jako znawca języka, ale i jako pacjent. Opowiada o zawiłościach związanych z językiem medycyny i zdrowia ze zwykłą sobie erudycją, swadą i poczuciem humoru. [lubimyczytac.pl]
źródło okł.: https://w.bibliotece.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Praszka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 81 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej